Pracownicy Powiatowego Ośrodka Doradztwa Metodyczno - Programowego
Biblioteki Pedagogicznej w Trzebnicy
zapraszają na spotkanie
z dr Renatą Piotrowską (Uniwersytet Wrocławski)
autorką rozprawy:
Edukacja informacyjna w polskiej szkole
Spotkanie odbędzie się 20 grudnia 2011r. (wtorek) w godz. 11.00 – 13.00
w Sali Konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Trzebnicy (ul. Leśna 1)
Program:
g. 10.30 - 11.00 - Rejestracja uczestników
g. 11.00 - 11.10 - Otwarcie konferencji - Marek Łapiński, Poseł na Sejm RP
g. 11.00 - 12.00 - „Edukacja informacyjna w polskich szkołach” - prowadzenie: dr Renata Piotrowska, Uniwersytet Wrocławski
g. 12.00 -12.30 - Dyskusja/Wymiana doświadczeń
g. 12.30 - Zamknięcie konferencji – Cecylia Śmieszkowska - PODM-P w Trzebnicy
Celem wystąpienia dr Piotrowskiej będzie zapoznanie nauczycieli bibliotekarzy z innowacyjnymi propozycjami realizowania funkcji dydaktycznej przez biblioteki szkolne. W nawiązaniu do badań, poczynionych na potrzeby dysertacji, omówione zostaną współczesne rozwiązania kształcenia kompetencji informacyjnych podejmowane w wybranych krajach. W celu zobrazowania sytuacji edukacji informacyjnej w polskich szkołach przedstawione zostaną wyniki poczynionej pod tym kątem analizy „Podstaw programowych kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz liceów ogólnokształcących”.
Spotkanie jest inauguracją cyklu sesji naukowych pn.
„Kompetencje informacyjne w procesie uczenia się przez całe życie” organizowanych przez
Powiatowy Ośrodek Doradztwa Metodyczno - Programowego
Bibliotekę Pedagogiczną w Trzebnicy
Celem cyklu jest wsparcie nauczycieli w działaniach już przez nich podjętych w zakresie edukacji informacyjnej, stworzenie podstaw do kooperacji nauczycieli różnych specjalności z nauczycielami bibliotekarzami i podstaw do współpracy bibliotek różnych typów oraz wypracowanie strategii działań w oparciu o istniejące już standardy edukacji informacyjnej uczniów. Sesje skierowane są do nauczycieli oraz tych wszystkich, którzy czuja się odpowiedzialni za prawidłowy proces kształcenia kompetencji informacyjnych uczniów.