W związku z usunięciem pojazdu z drogi i umieszczeniem go na parkingu strzeżonym lub odstąpieniem od usunięcia w trybie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, właściciel tego pojazdu lub inna osoba uprawniona zobowiązana jest;
- uiścić opłatę z tytułu usunięcia oraz przechowywania pojazdu na parkingu, której wysokość ustala podmiot prowadzący parking, na podstawie stawek ustalonych w uchwale VII/63/2011 Rady Powiatu Trzebnickiego z dnia 28 września 2011 r. w sprawie w sprawie wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu – opłatę można uiścić w kasie Starostwa Powiatowego w Trzebnicy ul. Ks. Dz. W. Bochenka 6, która jest czynna w godzinach pracy Urzędu lub przelewem na rachunek bankowy Starostwa prowadzony w Banku Spółdzielczym nr konto 66 9591 0004 2001 0000 4196 0020, wskazując w tytule przelewu Opłata komunikacyjna za usunięcie i parkowanie pojazdu o nr rej. ....... .
- zwrócić się, po uiszczeniu opłaty, o której mowa w pkt 1, do podmiotu uprawnionego do wydania dyspozycji usunięcia pojazdu (Policja, Straż Miejska, inne) w celu uzyskania zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu - jeśli było ono wymagane.
W przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu, o którym mowa w art. 130a ust. 2a ustawy Prawo o ruchu drogowym, właściciel lub użytkownik pojazdu zobowiązany jest, pokryć powstałe koszty, zgodnie z § 3 uchwały VII/63/2011 Rady Powiatu Trzebnickiego z dnia 28 września 2011 r. w sprawie wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu.
Opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdów:
rodzaj pojazdu |
opłata za usunięcie |
opłata za przechowywanie za każdą rozpoczętą dobę |
koszt odstąpienia od usunięcia |
rower lub motorower |
100 zł |
15 zł |
50 zł |
motocykl |
200 zł |
22 zł |
80 zł |
pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t |
440 zł |
33 zł |
150 zł |
pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t |
550 zł |
45 zł |
250 zł |
pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t |
780 zł |
65 zł |
400 zł |
pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t |
1 150 zł |
120 zł |
600 zł |
pojazd przewożący materiały niebezpieczne |
1 400 zł |
180 zł |
800 zł |
W przypadku nie odebrania pojazdu w terminie 3 miesięcy od dnia jego usunięcia, Starosta Trzebnicki wystąpi z wnioskiem do właściwego miejscowo sądu o orzeczenie jego przepadku na rzecz powiatu.
Koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji jego usunięcia do zakończenia postępowania w sprawie jego przepadku oraz likwidacji ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu. Należności te, wraz z odsetkami, podlegają egzekucji w trybie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Dodatkowe informacje :
Wydziałem Komunikacji Starostwa Powiatowego w Trzebnicy
ul. Ks. Dz. W. Bochenka 6 pok nr 16
Nr Tel. 71 387 95 20
Uchwała Rady Powiatu Trzebnickiego nr VII/63/2011z dnia 28 września 2011 r. (95.7 KB)