polski angielski niemiecki
Piątek, 17 września 2021 r. Imieniny: Franciszka, Lamberty, Narcyza
WARTO SKORZYSTAĆ Z POMOCY POWIATOWEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW
 

Nowy Rzecznik posiada ponad 20 letnie doświadczenie w pracy samorządowej pełniąc m.in. funkcję Sekretarza oraz Wójta gminy Zawonia, Sekretarza Powiatu Trzebnickiego oraz Głównego Specjalisty ds. Biura Rady i Zarządu Powiatu Trzebnickiego. Posiada wykształcenie wyższe magisterskie, rozszerzone o studia podyplomowe dla pracowników samorządu terytorialnego oraz obecnie realizowane z zakresu Prawa konkurencji i ochrony konsumentów.

Podstawą działalności Rzecznika jest ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.  Wynikające z niej uprawnienia pozwalają Rzecznikowi skutecznie chronić konsumenta przed nierzetelnie działającymi firmami.

Warto skorzystać nie tylko z porady, ale i pomocy w przypadku utraty środków finansowych, czy też trudności w wymianie wadliwego sprzętu.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Powiatu, już w czerwcu po konsultacji z Burmistrzami i Wójtami, zostaną wznowione dyżury Rzecznika w poszczególnych gminach Powiatu Trzebnickiego.

W ramach nowej formuły dostępności, został opracowany katalog najczęściej występujących problemów, z którym zmierzają się nasi mieszkańcy.

Sprawy, w zakresie, których najczęściej prowadzone będzie poradnictwo dotyczą:

 sprzedaży towarów w lokalu firmy – np. odmowa przyjęcia reklamacji, niejasne zapisy gwarancyjne, nieskuteczne usunięcie wad towaru;

 sprzedaży poza lokalem i na odległość – np. wprowadzanie w błąd, co do przedmiotu sprzedaży podczas rozmowy telefonicznej, niezrozumiałe umowy, nieprzekazanie kopii dokumentów konsumentowi;

 usług (szeroki katalog) – m.in. telekomunikacyjne, przewozowe, transportu przesyłek, turystycznych, edukacyjnych, finansowych, deweloperskich, związanych z dostawą mediów, ubezpieczeniowych, zdrowotnych itd.

Warto podkreślić, że coraz częściej mieszkańcy zwracają się  z prośbą o pomoc, a wręcz interwencję w związku z pojawiającymi się agresywnymi formami reklamy, nieinformowaniem o dodatkowych opłatach i wszystkich warunkach umowy, trudnościami z odstąpieniem od umowy, wysokimi karami umownymi, źle naliczonymi opłatami, brakiem rzetelnych informacji o usługach.

Wskazane problemy będą rozwiązywane zarówno w siedzibie Rzecznika w Starostwie Powiatowym w Trzebnicy oraz podczas prowadzonych dyżurów w gminach.

Biuro Rzecznika mieści się w Starostwie Powiatowym w Trzebnicy przy ulicy Leśnej 1 i czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Trzebnicy.
Kontakt telefoniczny 697 997 880
Mail: r.borczyk@powiat.trzebnica.pl


Biuro Rzecznika mieści się w Starostwie Powiatowym w Trzebnicy przy ulicy Leśnej 1 i czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Trzebnicy.

12-05-2021
Szukaj w artykułach
Wrzesień 2021
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30