.jpg)
Nowy Rzecznik posiada ponad 20 letnie doświadczenie w pracy samorządowej pełniąc m.in. funkcję Sekretarza oraz Wójta gminy Zawonia, Sekretarza Powiatu Trzebnickiego oraz Głównego Specjalisty ds. Biura Rady i Zarządu Powiatu Trzebnickiego. Posiada wykształcenie wyższe magisterskie, rozszerzone o studia podyplomowe dla pracowników samorządu terytorialnego oraz obecnie realizowane z zakresu Prawa konkurencji i ochrony konsumentów.
Podstawą działalności Rzecznika jest ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Wynikające z niej uprawnienia pozwalają Rzecznikowi skutecznie chronić konsumenta przed nierzetelnie działającymi firmami.
Warto skorzystać nie tylko z porady, ale i pomocy w przypadku utraty środków finansowych, czy też trudności w wymianie wadliwego sprzętu.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Powiatu, już w czerwcu po konsultacji z Burmistrzami i Wójtami, zostaną wznowione dyżury Rzecznika w poszczególnych gminach Powiatu Trzebnickiego.
W ramach nowej formuły dostępności, został opracowany katalog najczęściej występujących problemów, z którym zmierzają się nasi mieszkańcy.
Sprawy, w zakresie, których najczęściej prowadzone będzie poradnictwo dotyczą:
► sprzedaży towarów w lokalu firmy – np. odmowa przyjęcia reklamacji, niejasne zapisy gwarancyjne, nieskuteczne usunięcie wad towaru;
► sprzedaży poza lokalem i na odległość – np. wprowadzanie w błąd, co do przedmiotu sprzedaży podczas rozmowy telefonicznej, niezrozumiałe umowy, nieprzekazanie kopii dokumentów konsumentowi;
► usług (szeroki katalog) – m.in. telekomunikacyjne, przewozowe, transportu przesyłek, turystycznych, edukacyjnych, finansowych, deweloperskich, związanych z dostawą mediów, ubezpieczeniowych, zdrowotnych itd.
Warto podkreślić, że coraz częściej mieszkańcy zwracają się z prośbą o pomoc, a wręcz interwencję w związku z pojawiającymi się agresywnymi formami reklamy, nieinformowaniem o dodatkowych opłatach i wszystkich warunkach umowy, trudnościami z odstąpieniem od umowy, wysokimi karami umownymi, źle naliczonymi opłatami, brakiem rzetelnych informacji o usługach.
Wskazane problemy będą rozwiązywane zarówno w siedzibie Rzecznika w Starostwie Powiatowym w Trzebnicy oraz podczas prowadzonych dyżurów w gminach.
Biuro Rzecznika mieści się w Starostwie Powiatowym w Trzebnicy przy ulicy Leśnej 1 i czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Trzebnicy.
Kontakt telefoniczny 697 997 880
Mail: r.borczyk@powiat.trzebnica.pl
Biuro Rzecznika mieści się w Starostwie Powiatowym w Trzebnicy przy ulicy Leśnej 1 i czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Trzebnicy.