polski angielski niemiecki
Poniedziałek, 27 marca 2017 r. Imieniny: Ernesta, Jana, Marka
Relacja ze szkoleniadla psychologów i pedagogów szkolnych oraz innych szkolnych specjalistów wymienionych w rozporządzeniu MEN z
W dniach 10 i 11 października br. w Poradni Psychologiczno – Pedagogiczna w Żmigrodzie odbyły się szkolenia dla psychologów i pedagogów szkolnych oraz innych szkolnych specjalistów wymienionych w rozporządzeniu MEN z 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a dokładnie rozpoznawania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów.

Zajęcia prowadzone były przez pracowników Poradni: Panią mgr Reginę Stępień pedagoga i terenowego trenera Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku oraz Panią mgr Kingę Dudek – Stach psychologa i mgr Bartłomieja Kobusińskiego pedagoga. Ponieważ specyfika problemu jest obszerna i obejmuje dwa okresy edukacyjne szkolenie było dwudniowe. Psycholog mgr Kinga Dudek – Stach omówiła teoretyczny aspekt nowych procedur i zmian dotyczących pracy poradni i obowiązków nałożonych na psychologów i pedagogów szkolnych. Terenowy Trener, pedagog mgr Pani Stępień zaprezentowała narzędzia diagnostyczne do stosowania w przedszkolach i szkołach podstawowych. Drugiego dnia pedagodzy Pani mgr Stępień i mgr Bartłomiej Kobusiński przedstawili i omówili narzędzia diagnostyczne stosowane w gimnazjum. Szkolni specjaliści zaznajomili się z również najczęstszymi przyczynami niepowodzeń szkolnych z którymi mamy do czynienia u uczniów. Poznali baterię metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych dla gimnazjum oraz zestaw metod diagnostycznych z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego dla gimnazjum.

szkolenie

Nowe metody diagnostyczne przyczyn niepowodzeń szkolnych pozwalają w sposób precyzyjny i szybki określać deficyty badanych uczniów, co bezpośrednio przyczynia się do trafnej diagnozy niezbędnej do rozpoznania indywidualnych potrzeb edukacyjnych każdego z badanych.

szkolenie

Dalsza część badań wykonywana powinna być w poradni w oparciu o pogłębione badania funkcji wzrokowo-przestrzennych, wzrokowo-ruchowych, słuchowo-językowych i integracji wzrokowo-słuchowej oraz umiejętności szkolnych. Dopiero na tej podstawie uczeń może otrzymać opinię mówiącą np. o specyficznych trudnościach w czytaniu.

szkolenie

Spotkanie było bardzo owocne pedagodzy wymieniali swoje praktyczne doświadczenia i uwagi. Wszyscy zaproszeni goście podkreślali chęć dalszej ścisłej współpracy z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną w Żmigrodzie, która poprzez swoją już ponad trzydziestoletnią działalność diagnostyczno-metodyczną na trwałe zaspokaja potrzeby środowiska lokalnego w Gminach Żmigród i Prusice.

umieścił:E.P.

 

23-10-2012
Galeria
Szukaj w artykułach
Marzec 2017
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31