polski angielski niemiecki
Piątek, 25 maja 2018 r. Imieniny: Borysa, Magdy, Marii-Magdaleny
Komunikat UOKiK 24.04.2018 Branża mleczarska - raport UOKiK


  • Obowiązek wydania całego mleka z gospodarstwa pod groźbą kary. To nie opis polskiej wsi z XVI wieku, lecz umowa mleczarni z rolnikiem w 2018 roku.
  • UOKiK przeanalizował umowy i stworzył rekomendacje dla branży

24-04-2018
Komunikat UOKiK 16.04.2018 Reklamy T-Mobile - decyzja UOKiK


  • Reklamy stosowane przez T-Mobile w kampanii Pierwszy prawdziwy no limit dotyczącej sieci Heyah mogły wprowadzać konsumentów w błąd.
  • Operator eksponował cenę 49,98 zł, a ukrywał, że obowiązuje ona tylko przez 3 miesiące i tylko, jeśli klient udzieli zgód marketingowych oraz wyrazi chęć otrzymywania faktury elektronicznej.
  • Właściciel sieci – spółka T-Mobile dobrowolnie zobowiązał się do udzielenia rekompensaty konsumentom, którzy skorzystali z promocyjnej oferty

17-04-2018
Komunikat UOKiK 11.04.2018 1,5 mln zł kary dla Twojej Telekomunikacji


  • Twoja Telekomunikacja podszywała się pod dotychczasowego operatora.
  • Spółka utrudniała konsumentom odstąpienie do umowy.
  • Prezes UOKiK nałożył na operatora 1,5 mln zł kary.

11-04-2018
Komunikat UOKiK 05.04.2018 Kancelaria Prawna Proculus - decyzja UOKiK


  • Zbyt wysoka prowizja, nakłanianie konsumentów do pożyczenia większej sumy pieniędzy niż mogli spłacić – naruszają dobre obyczaje.
  • Prezes UOKiK nałożył prawie 3 mln zł kary na Kancelarię Prawną Proculus.
  • Ten pośrednik finansowy kierował ofertę do osób, które nie posiadały zdolności kredytowej.

05-04-2018
Komunikat UOKiK 03.04.2018 EGF Council - decyzja UOKiK




  • EGF Council, pośrednik finansowy, stosował klauzule niedozwolone.
  • Działania EGF Council były umyślne, ich celem był maksymalny zysk kosztem konsumentów.
  • Kara za stosowanie klauzul niedozwolonych wyniosła ponad 5,7 mln zł.

04-04-2018
Komunikat UOKiK 29.03.2018 Centrum Medyczne św. Franciszka - seniorze, uważaj

  • Uważaj na Centrum Medyczne św. Franciszka.
  • Seniorzy skarżą się do UOKiK, że są zapraszani na bezpłatne badania - w rzeczywistości zawierają umowę o usługi medyczne.
  • Pakiety medyczne kosztują nawet 16 tys. zł, a za zerwanie umowy spółka pobiera wysokie kary.

30-03-2018
Komunikat UOKiK 23.03.2018 Świąteczne porządki i gotowanie z Inspekcją Handlową

  • Odkurzacz powinien być oszczędny, skuteczny i cichy - wszystkie te parametry, które ułatwią wybór, znajdziesz na etykiecie energetycznej.
  • Czytaj informacje na opakowaniu detergentów, trzymaj je z daleka od dzieci.
  • Przed Wielkanocą podpowiadamy też, jak kupować naczynia żaroodporne.

26-03-2018
Komitet Społeczny Rady Ministrów o działaniach na rzecz ochrony konsumentów

„Nieuczciwe działania przedsiębiorców, którzy wykorzystują ufność osób starszych, ich naiwność czy nieznajomość prawa konsumenckiego, to zjawisko, które musimy wyeliminować. W sporze z nieuczciwym handlowcem konsumenci tracą bowiem coś więcej, niż tylko pieniądze. Tracą wiarę w państwo, którego zadaniem jest stanie na straży ich bezpieczeństwa” – powiedziała wicepremier Beata Szydło, przewodnicząca Komitetu Społecznego Rady Ministrów, podczas konferencji prasowej po środowym posiedzeniu KSRM.

15-03-2018
Komunikat UOKiK 02.03.2018 Ponad 1,65 mln zł kar dla firm pożyczkowych - decyzje UOKiK


  • „Pierwsza pożyczka do 2000 zł za darmo”, „nawet w 15 minut” – kusiły Net Credit i Incredit, ale żadna z tych obietnic nie była w pełni prawdziwa.
  • Obie podawały też w reklamach zaniżoną wysokość rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania, a Incredit dodatkowo źle naliczał odsetki.
  • UOKiK nałożył na te dwie firmy w sumie ponad 1,65 mln zł kar.

08-03-2018
Komunikat UOKiK 01.03.2018 Multimedia - decyzja UOKiK

  • Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska.
  • Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.
  • Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk.

08-03-2018
Komunikat UOKiK 22-02-2018: UOKiK pyta sklepy o zakaz fotografowania cen

  • Sprzedawcy nie pozwalają fotografować cen produktów i skanować kodów kreskowych – skarżą się klienci.
  • UOKiK wystąpił do 25 przedsiębiorców prowadzących duże sieci handlowe z prośbą o wyjaśnienia.
  • Konsument ma prawo porównywać ceny, zabranianie mu tego można uznać za nieuczciwą praktykę rynkową.

23-02-2018
Komunikat UOKiK 15.02.2018 Pakiet bezpieczeństwa w banku Millennium - złóż reklamację. Decyzja UOKiK



  • Bank Millennium automatycznie dodawał do kart płatniczych płatną usługę „Pakiet bezpieczeństwa”.
  • Konsumenci nie mieli wyboru - UOKiK ustalił, że mogła to być nieuczciwa praktyka rynkowa.
  • Złóż reklamację, a bank zwróci ci opłaty za dodatkową usługę.

19-02-2018
Komunikat UOKiK 14.02.2018 Karty za 0 zł?

  • UOKiK sprawdził, czy karty za 0 zł rzeczywiście nic nie kosztują.
  • Karty były darmowe dopiero, gdy operacja została zaksięgowana przez bank, mimo że konsument dokonał płatności w wymaganej ilości lub wartości.
  • Urząd sprawdził praktyki 18 banków.

14-02-2018
E-dyżur ECK


Spotkanie internetowe z prawnikiem  Europejskiego Centrum Konsumenckiego

13-02-2018
Komunikat UOKiK 26.01.2018: Getin Noble Bank - wyrok sądu

  • Sąd Apelacyjny przyznał rację UOKiK, że doradcy Getin Noble Banku wprowadzali klientów w błąd.
  • Oferując ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym, tzw. polisolokaty, nie informowali o ryzyku utraty oszczędności.
  • Stanowisko urzędu poparł również prokurator.

30-01-2018
Komunikat UOKiK 19.01.2018: Dzień Babci i Dziadka

  • Babciu! Dziadku! Uważajcie na zaproszenia na bezpłatne badania.
  • Bądźcie czujni, gdy odbieracie telefon z gazowni, elektrowni, telekomunikacji, a konsultant twierdzi, że ma lepszą ofertę.
  • Macie prawo do bezpłatnej pomocy prawnej, gdy podpiszecie niekorzystną umowę.

22-01-2018
Komunikat UOKiK 15.01.2018: Bank Millennium - decyzja UOKiK

 

  • Bank Millennium przekazywał klientom nieprawdziwe informacje o skutkach wpisu klauzul umownych do rejestru postanowień niedozwolonych.
  • Kara dla banku to ponad 20 mln zł.
  • Do urzędu docierały skargi konsumentów.


15-01-2018
Komunikat UOKiK 08.01.2018: Istotny pogląd w sprawie TU na Życie Europa

  • Prezes UOKiK wydał istotny pogląd w sprawie Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Europa.
  • Po raz pierwszy istotny pogląd dotyczy ważności oświadczenia konsumenta o przystąpieniu do grupowego ubezpieczenia z funduszem kapitałowym (UFK).
  • W opinii Prezesa UOKiK umowa ubezpieczenia jest nieważna w stosunku do danego ubezpieczonego. Przyczyna? Nieważne oświadczenie o przystąpieniu do ubezpieczenia grupowego.

08-01-2018
Komunikat UOKiK 02.01.2018: Czy odblaski i kamizelki ostrzegawcze dobrze chronią? Kontrola Inspekcji Handlowej

  • Inspekcja Handlowa sprawdziła odzież ostrzegawczą, odblaski i ochronniki słuchu.
  • 30 proc. wyrobów nie spełniało wymagań.
  • UOKiK radzi, jak kupować odblaski i właściwie ich używać.

03-01-2018
Komunikat UOKiK 28.12.2017: UOKiK rozbija kartel


28-12-2017
Komunikat UOKiK 27.11.2017: RenoPuren Zatoki - decyzja UOKiK


27-11-2017
Utraciłeś dokumenty? Zastrzeż je w banku!

24-11-2017
Black Friday - masz takie same prawa jak zwykle

24-11-2017
Komunikat UOKiK : Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK skontrolowała, jak sprzedawcy informują o cenach.


10-11-2017
Dyżury Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta w Powiecie Trzebnickim

17-08-2017
Ostrzeżenie konsumenckie


13-06-2017